Erdély szépségei

HAT-20-02-0001

Beszámoló

2022. április 03-án indultunk el 35 diákkal hat napra, hogy megvalósítsuk a 2020-as

Határtalanul programot.

A kiutazásunk elég kalandos volt. Itthon amikor elindultunk, esett az eső, ahogy

azonban közeledtünk Tordához, fokozatosan váltott át havazássá. Rossz idő esetén a

sóbányába terveztünk lemenni, viszont a havazás miatt mindenki inkább a Tordai

hasadékot választotta. Fantasztikus volt hóesésbe végig ballagni rajta.

Az idő nagyon kegyes volt hozzánk, mivel a következő két nap még megmaradt a hó

arra, amerre jártunk. Hétfőn a Nyergestetőre mentünk el, ahol a helyi történelemtanár

előadást tartott a hely jelentőségéről. Utána elmentünk a Szent-Anna tóhoz és a Mohos

láphoz, ahol bokáig érő hóba volt a túra és a gyerekek nagyon élvezték, hogy hatalmas

hócsatát vívhattak, amire itthon évek óta nem volt lehetőségük. A táj lenyűgöző volt

ilyen télies öltözetben és el sem akartuk hinni, hogy április van. A következő nap,

amikor a Kis-Cohádot megmásztuk hóba, szintén fantasztikus élmény volt. A hatalmas

szél a hegy tetején majdnem letaszított bennünket, viszont megérte a fáradtságot, amit a

nehéz terep és mászás okozott, mivel csodálatos látványt nyújtott a szent-Anna tóra.

Ezután még elmentünk a Békás-szoroshoz is.

A következő napokban a programok tavaszias melegben és napsütésben zajlottak. A

gyerekek áradoztak az egész heti programokról és élmények sokaságáról. Budvárnál

játékos vetélkedőben vettünk részt a helyi diákokkal közösen. A legjobb három csapatot

tortákkal és süteményekkel díjaztuk.

A magyarországi utazásra 2022. május 22-én került sor. Hat napra láttuk vendégül az

erdélyi csoport 32 diákját és 4 tanárát.

A hét folyamán megnéztük a Megyer-hegyi tengerszemet, majd Tolcsva hangulatos

részeit. Kedden az Egri várhoz mentünk el, ez hatalmas élmény volt hiszen a csoport

jelentős része most tanulja az Egri csillagokat. Ezután Eger főterén sétálgattunk.

Szerdán csapatversenyt szerveztünk, amiben terepen el kellett jutniuk a célig, miközben

különböző feladatokat kellett elvégezniük. A csapat összetétele ugyan az volt, mint a

kinti kiránduláson. Így már jól össze voltak szokva a két iskola tanulói. Délután sárkány

hajóztak a diákok, majd lehetőségük volt elmenni a csongrádi gyógyfürdőbe. Este a

szállásuk rendezvény termében hangulatos estet tartottunk a két csoport tagjainak.

Csütörtökön lementünk Szegedre a Füvészkertbe, majd elmentünk a sétáló utcához és a

Szegedi Dómot is megmutattuk a vendégeinknek. Vacsora után a szállásuk rendezvény

termében búcsú estet tartottunk.

Az idei év bővelkedett a Határtalanul programokban. Nagyon jó volt, hogy végre több

mint két év után ismét találkozhattunk a testvériskolában tanító kollégákkal. A gyerekek

is már nagyon várták és nagyon élvezték a változatos programokat.

Remélhetőleg a következő években is lesz lehetőségünk részt venni ezeken a